Click here for Myspace Layouts

Followers

Monday, February 21, 2011

mmb2 klz yg sempoi@@

hahahaha...salam2..
nk cite...arinie kteowg dak klz DIP2A...hepi sgtla..
haahaha..nk tw np??klz kembara xd arinie...2 jam melekat dlm BK4 2....haaa..
pe lg...brgmbr lee....hahhahaa
stdy c++...haahaha...bgos2

nie...suasana dlm klz...fokus2...nk test la katekn....

yg blakng2 2 mmg suke posing..hmmm

nie la dowg td..brgmbr no1...!!

ish...dowg lg.....ihihhi

jivi....dayah....faris...n tgn 2...zam!!!:P

nie laa...mlu sgt pon...hahaha..
k la...nie jela...sja nk cite sl mmb2 klz...
dowg baek sgt!!!

my third adiah bsday laaa......

salam...hyep2 sume.....
ihihih...arinie nk cite yg...
my sis...RAHILA REMLE...kc adiah bear nie..
hihihi..thanks tw kak...cynk jgk kt adkmu yg sowg nie..ihhiih....
sory laa adk x bwk lik BJ...xmuat beg aritu....:D
haa..nie la bearnya....
hahhaaha...comey kn???hihihi....
k....thanks sgt tw kak....adk syg kak!!ihhihi...
k la...salam..

Sunday, February 20, 2011

BUDAK PERASAN!!!

salam...hyep2 sume..
haa...nk cite kt korg nie..
de la bdk nie kn..
hahahaa....perasan la bdk nie...hihi...tp dy baek laa....
lbh kpd perasan!!
hahaha...kpd sygku..
jgn mrh tw...ihihhihih...sje je sl bdk nie...dy nk sgt laa...
hahahahaa.....
hahahaha...nie la bdkny...ANAM nmeny....
hahahaa..kpd ANAM!!jgn mrh..ihihhiih..
grw2 je k..anyway...thanks...hhhahaa..
k daa...

PBU l!Fe....

salam sume....
aip2..ptg2 nie kn..haaa...nk jgk tika cte sal mmb2 tika kt PBU nie..
hepi sgt gn dowg nie....cm family ke-2 tika la..haa..cmtu laa..
ihihihh..ye2 je kn?hahahaha...
nie haa.....sumeny baek2...wlaupon de gdo2...tp kteowg still brsme..
syg korg sgt2...DIP2A..we are the best among the best!!!hahahahaa...
nie la dowg...
nie time POLIBRIGED....
nie time gn dowg....majlis rye...hepi sgt time nie..:D

nie antra mmb2 klz....laki,ckit je..ssh nk ambk pic dowg.
hhahaaha..mhl kot...!!!

nie plak antra awek2 PBU yg HOT!!!HAHAHA..
hot la sgt kn....:D
hmmmm...tika sy gkorg sgt2....korg syg tika x??
hehehehe.....tp tika tw...de yg dr korg syg tika kn??
hahahaa...especially PYKA....EYDA...SYAZ...INTAN...DAYAH  n LYNDA..
kn2??hahahaa....
k la...nk cite nie je....hihihi

Wednesday, February 16, 2011

semakin bosan....!!!

salam...hyep2...
haa..tika bosan thap max nie..
da xtw nk wtp..so,bgn2 pg..mnd2...tros mngadap laptop nie..
hihihi.....nk cte la sal cara nk phm diri kte sndri...
blh jd kekuatan tok tika n kengkwan..haa..meh cnie bce...

Ilustrasi:
Emosi mana saja dari yang berikut ini yang kamu rasakan seharian ini…
PERCAYA DIRI. MALU-MALU. SHOCK. KESEPIAN. CEMAS. BOSAN. TERKEJUT. CEMBURU. MALU. HATI-HATI. SENANG. PUSING. MARAH. KETAKUTAN. DAMAI. AGRESIF. BANGGA. FRUSTRASI. MAWAS DIRI. BERANI. TERTEKAN. BERSALAH. CURIGA. SERAKAH. BERSEMANGAT. PEDULI. MENGASIHI. ANEH. INGIN TAHU. AMAN.”
Renungkanlah dimana dan kapan kamu merasakan emosi-emosi tersebut? Adakah emosi yang sering kamu rasakan yang tidak terdaftar di atas? Apa saja?

so,tika nk ingatkan....jgnla kte da perasaan cmnie k...cbe tenangkan diri kte..
Insyaallah sumeny akn ok...
Cara-cara Menyenangkan untuk Menjadi Lebih Cerdas Memahami Diri Sendiri
Berikut adalah cara-cara untuk mengembangkan serta menikmati Kecerdasanmu Memahami Diri Sendiri cobalah kegiatan yang mana pun yang menarik bagimu…

1 – Tanyakan kepada diri sendiri, “Siapakah aku?” Di atas kertas, tulislah “Siapakah aku?” Tulislah jawaban sebanyak mungkin. Sebutkan kesukaan dan ketidak sukaanmu, hobi-hobimu, dan apapun yang muncul di benakmu. Jawablah sedetail mungkin. Pergunakanlah waktu selama yang kamu butuhkan, dan juga kertas sebanyak yang kamu butuhkan.

2 – Tulislah jurnal. Tuliskan perasaan-perasaanmu, ide, kenangan, atau apa pun yang kamu pikirkan. Tulislah puisi atau menggambarlah dalam jurnalmu jika kamu mau. Ingatlah, itu adalah jurnalmu dan kamu tidak perlu menunjukkannya kepada siapa pun juga.

3 – Buatlah daftar hal-hal yang menjadi kemahiranmu. Lalu buatlah daftar hal-hal yang kamu mau menjadi kemahiranmu. Berdasarkan kedua daftar tersebut, buatlah sebuah daftar sasaran bagi dirimu.

4 – Tetapkanlah sasaran bagi dirimu sendiri. Pilihlah waktu yang teratur setiap harinya, setiap minggunya, atau setiap bulannya, untuk menetapkan sasaran-sasaran spesifik yang ingin kamu raih dalam kurun waktu tertentu. Tetapkanlah sasaran-sasaran yang yang bisa kamu upayakan. Kalau terlalu mudah, kamu tidak akan merasa berprestasi ketika meraihnya. Kalau terlalu sukar atau bahkan mustahil, kamu akan merasa frustrasi dan marah karena tidak mengalami kemajuan. Pada batas waktu yang telah kamu tetapkan, evaluasilah prestasmu dalam meraih sasaran-sasaran tersebut, lalu tetapkanlah sasaran-sasaran baru.

5 – Susunlah otobiografimu. Tulis atau ciptakan kisah kehidupanmu. Kamu bisa menggunakan gambar, lukisan, music, atau menulis serta mempertunjukkan drama atau menciptakan komik.

6 – Ciptakan collage diri. Gunakan gambar-gambar dari majalah, foto, atau bahan-bahan seni seperti spidol atau bahan mengkilap untuk menciptakan collage yang mengekspresikan siapa kamu. Kamu bisa menempelkan berbagai objek pada collage-mu, seperti manic-manik, bulu, atau mobil-mobilan dan menjadikan collage-mu 3-D. collage-mu bisa mencakup gambar orang, benda, atau kegiatan yang kamu sukai, atau gambar serta objek dari apa yang kamu ingin perbuat di masa depan atau amal yang penting bagimu. Kemungkinannya tiada batasnya, sama seperti dirimu!

7 – Ingatlah mimpi-mimpimu.

8 – Renungkan harimu. Di akhir setiap hari, renungkanlah hal-hal besar yang terjadi, apa saja yang tidak berjalan lancar apa saja yang kamu pelajari, bagaimana kamu bisa meningkatkan segalanya di masa depan. Tulislah tiga hal yang kamu syukuri atau yang membuatmu senang hari itu.

9 – Belajarlah bermeditasi.

10 – Periksalah “kotak peralatan” Kecerdasan Memahami Diri Sendiri. Buatlah daftar ‘peralatan’ yang kamu punyai untuk membantumu ketika menghadapi masalah serta penyebab stress. (Lihat uraian sebelumnya tentang peralatan untuk membantumu memahami perasaan-perasaanmu).

11 – Bacalah buku-buku pengembangan diri. Banyak buku-buku tentang orang-orang yang Cerdas Memahami Diri Sendiri, yang melakukan hal-hal penting berkat kekuatan kepercayaan pibadi mereka. Buku-buku ini bisa mencakup tulisan atau biografi orang-orang seperti Mahatma Gandhi, Martin Luther King, Rosa Parks, Gloria Steinem, atau Eleanor Roosevelt.

12 – Lakukanlah sesuatu yang kamu cintai. Luangkan waktu setiap harinya atau setiap minggunya untuk melakukan sesuatu yang kamu cintai. Entah hobi, bekerja sukarela untuk amal yang kamu pedulikan, atau mempelajari hal-hal baru yang mengundang rasa ingin tahumu.

13 – Lakukan sesuatu yang penting bagimu. Mungkin kamu bisa menemukan sesuatu untuk memecahkan masalah umum, atau mungkin kamu bisa memulai suatu bisnis berdasarkan salah satu idea tau penemuanmu. Atau mungkin kamu bisa menemukan persoalan yang kamu pedulikan –orang-orag yang tidak mempunyai tempat tinngal, orang-orang yang buta huruf- dan mengupayakan perubahan secara local maupun global dengan bekerja sukarela, membuat petisi atau membangun situs web untuk hal-hal yang kamu pedulikan.

Adapted from: You’re Smarter Than You Think. Panduan Menuju Multiple Intelijensi Bagi Anak-anak. By Thomas Armstrong, Ph.D. Penerbit Interaksara.

haaa...setekat nie jela tok arinie k...
k salam....:D

xphm dgn dri sndri!!!!!!!!!!!

salam...arghhhh..............
nk tw np tika jd cmnie??
enthlaa...tika pon xphm gn dri sndri..ssh kn cmnie...hdop2.....
so,kne la trme gk...btoi ckp someone 2...
tika xbrpendirian tetap...pape pon buat hal sndri  bio je sal owg len!!!thats why i need u laa...thanks for support me..ihhihihi....mmuuaaahhh....
mcm2 dugaan hdop tika sjak akhir2 nie...tp tika still redha dgn ketentuan ilahi....YA ALLAH...tetapkanlah hati hambaMU nie....tika bosan sgt mlm nie....td da wt note tok test C++...So.nk wtp lak??haaa....pnt2...
k la....2 je la kot tok mln nie..k daa..salam.

Monday, February 14, 2011

zaman2 persekolahan...

salam.....tbe2 arinie rndu plak kt classmate tika dlu...
hmm.....5T2...aduh...rnduny korg......
especially ZETY N CICI....miss u all laa....
nie my bestfriend...yg sllu phm dri ini...love u....
nie mmb2 klz yg sempoi2 sumeny....syg korg....
rndu gler lah!!


nie pon dorg jgk.....
hmmm...seres tika ckp rndu korg..
tp korg rndu ke??
hmm...xpe2..jnji tika rndu korg la...hahahha
gle2....k daa2...SALAM

suke2.....

salam sume....
haa....hepi sgt2 n ske sgt nie..
nk tw x???erm...bgn je pg...de msj..
tgkla dr spe...rpeny dr sygku...hhahaha..
msjny tlis nie...
'Bby yg ku cntai slme arinie..dri mu xpnh trpdm dlm driku nie...
cnte ku untok dri mu whai bby syg n trcnte..'
hhahahha...tika LIKE...LIKE...LIKE.....
HAHAHAHAHA.....org brknaan jgn mrh ye...sy ske je...
ihihihihi.....maap2.....:D

ank2 buahku yg nkal....

hyep2.......
haaa...wt lg blog nie..ihihhiihi..nie sje nk ltk pic ank nakan tika yg comey2 nie...


nie zariel iqmil...

nie zafri iman...

yg dpn nie Muhammad Al-Farhan Danish...yg blakng lak Muhammad Al-Fitri...
haaa....k la..nk cte nie je..k bye2...salam..:D

Friday, February 11, 2011

mUhasabah DiR!......

sAlam...
Np tah tika bosan je mlm nie....so,amk kptsn nk create blog nie..
hahhahha..gle blog la plak skrg nie....
so,jam dah mnunjukkan pkul 1:40 pg...haaa..xtdo2 lg kn??hihihi..
bse la cti esk....erm,nk share gn mmb2 sl muhasabah dri....
 nie laa....

Segala aspek kehidupan ini bermula daripada hati. Oleh itu di bawah ini ada beberapa cara Bagaimana hendak mencuci hati. Diolah oleh pakar motivasi Datuk Dr. Haji Fadzilah Kamsah.

1) Dirikan solat dan banyakkan berdo'a - Ini adalah salah satu kaedah yang sungguh berkesan. Semasa berdo'a turut katakan "Ya,Allah jadikan hatiku bersih"

2) Selawat keatas Nabi Muhammad s.a.w paling minima 100 X sebelum tidur, Ini merupakan satu pelaburan yang mudah dan murah. Disamping dosa-dosa diampunkan, otak tenang, murah rezeki, orang sayangkan kita dan mencetuskan semua perkara kebaikan.

3) Solat taubat - Selain daripada memohon keampunan, dapat mencuci hati dan menenangkan minda.

4) Membaca Al-Quran - Selain dapat mencuci hati juga menenangkan jiwa, penyembuh, penenang, terapi. Sekurang-kurangnya bacalah "Qulhu-allah" sebanyak 3X.

5) Berma'af-ma'afan sesama kawan setiap hari - Semasa meminta maaf perlu sebutkan.

6) Bisikan kepada diri perkara yang positif - Jangan sesekali mengkritik, kutuk diri sendiri, merendah-rendahkan kebolehan diri sendiri. katakan lah "Aku sebenarnya......(perkara yang elok-elok belaka)

7) Program minda/cuci minda - Paling baik pada waktu malam sebelum tidur, senyum, pejam mata, katakan di dalam hati "Ya, Allah cuci otak aku, cuci hatiku, esok aku nak jadi baik, berjaya, ceria, bersemangat, aktif, positif". Menurut kajian saikologi, apa yang disebut sebelum tidur dapat dirakamkan sepanjang tidur sehingga keesokan harinya

8) Berpuasa - Sekiranya dalam berpuasa terhindar dari melakukan perkara-perkara kejahatan.

9) Cuba ingat tentang mati (Sekiranya hendak melakukan sesuatu kejahatan, tidak sampai hati kerana bimbang akan mati bila-bila masa)

10) Kekalkan wuduk

11) Bersedekah

12) Belanja orang makan.

13) Jaga makanan - jangan makan makanan yang subhat

14) Berkawan dengan ulama

15) Berkawan dengan orang miskin (menginsafi)

16) Pesan pada orang, jadi baik

17) Menjaga pacaindera (mata, telinga, mulut...dsb), jangan dengar orang mengumpat.


ok..hope sume phm pe yg tlh dsenaraikan oleh Datuk Dr. Haji Fadzilah Kamsah...
selamat beramal.............!!!!

Boleh ke saya???

sAlaM....
hYep2.....hri nie kn tika nk cte pe yg tika wt gn mmb2.
hmmm,,,,,dpendekkan cte...dr pg tika gn mmb2 iaitu Pyka,Eyda n Syaz....g poly...
haaa...nk tw pe kmi wt???kami kne brkmpen..
nk tw tok pe???tok JPP iaitu JAWATAN PERWAKILAN PELAJAR...
so kne brkmpen tok dpt undian..uhuhhuhu..mlu lajgk nk kne wt sume nie..
tp kne la jgk..niat nk mncuba..ihihiihh...ye2 je kn??
tp xtw la dpt ke x...doakn jela,,,,:)
so...nie la pic tika n mmb2 yg trut dicalonkan 2...
undilah sy!!!
Nur Afiqah!!

Izda Ruzidah!!
Zam pon ad...Haa...Amy!!
nie lak Feezi...nie snior...


nie Syaz lak...
ok laa...nie jela nk gtw pon....hahahahha...so,kpd mmb2..
UNDILAH kami....:)))
k daa2.....salam.

Wednesday, February 9, 2011

mybesday!!!

ai sume....
smlm dpt adiah dr pyka.....eyda pon kc jgk..nk tgk x pe tika dpt???hahahaha..
jeng2....

                                                                             nie dr pyka.....

                                                                             nie dr eyda,..
haaa...nie la adiahnya...
thanks sahabatku..
mmmuuuaahhhx3....

hari2 ku.....

salam sume....
ye kwn2...hri nie merupakan hri yg sedih buat diriku.....
bt sume kje xjd..hah!!!
tp pd mlmy....
sahabatku iaitu....NUR AFIQAH....IZDA RUZIDAH n SYAZANA tlh menghepikan driku ini...
yes2..thanks sahabatku....
hope driku xngrs lg..uhhuhuhu...

nie la sahabat2ku...thanks sgt2...
k la sume..papai2....:D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

hatiku..

MY FAMILY IS MY FIRST PRIORITY....
MY FRIENDS IS MY SECOND PRIORITY....
MY...IS MY THIRD PRIORITY...
I LOVE YOU SO MUCH!!
THANKS ALLAH...^_^