Click here for Myspace Layouts

Followers

Monday, March 5, 2012

erti sebuah kasih sayang~~

                                                 
wooottt2....update blog lagi lah kn..so malam nie tika nak kongsi sikit sal erti sebuah kasih sayang..
fact sume yang hidup kat dunia nie memerlukan kasih sayang kan?tak kira la..manusia or haiwan kan?
sume memerlukan kasih sayang untuk diri sendiri...bagi tika..kasih sayang amatamat lah penting..tanpa kasih sayang?kita saja yang tahu kan..so jom tika kongsi sikit cite sal kasih sayang antara haiwan..
:
:
:
tolong..aku tidak mampu lagi menahan kesakitan ini....

awak, bersabarlah...saya tetap akan bersama awak walau apapun yang terjadi

bangun sayang, bangun...saya tak mungkin hidup tanpa awak di sisi, bertahanlah!!!

awak, awak tahu kan saya sayangkan awak, jangan pergi dulu, awak ingatkan janji kita dulu, ingat tak janji-janji kita?

AWAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!

aku rasa mungkin ramai yang dah tengok gambar sepasang burung ini yang kini semakin tersebar di seluruh dunia
ia diambil oleh seorang jurugambar Perancis
semuanya bermula apabila burung betina ini menggelupur kesakitan kerana dilanggar kenderaan, kemudian datang seekor burung jantan untuk memberi makanan kepada pasangannya itu
di saat burung betina ini mati, lensa jurugambar ini berjaya merakamkan ratapan si burung jantan ini, aduh sungguh syahdu sekali
sedangkan binatang pun ada perasaan ingin menyayangi dan disayangi, apatah lagi manusia seperti kita semua
bagi aku, perasaan menyayangi dan mengasihi seorang insan kepada insan yang lain itu merupakan anugerah yang cukup mahal harganya
ia tidak diminta, ia datang sendiri…percayalah, kasih sayang yang ‘dibuat-buat’ sebenarnya mudah untuk kita kenal pasti
sesuatu yang datang bukan dari hati dan perasaan yang tulus ikhlas, pasti akan ‘terkantoi’ dengan begitu mudah sekali
kepada kita semua, bersyukurlah selagi ada orang yang sayang dan kasih kepada kita kerana esok belum menjanjikan apa-apa!!
jangan hanya setelah dia pergi…baru kita sedar kita sudah kehilangannya, kehilangan kasihnya, kehilangan cintanya
waktu itu merayulah, merintihlah, merataplah…namun kasih sayang itu tidak mungkin akan kembali lagi
tidak mungkin kembali lagi seperti mana di awal kehadirannya!
:
:
sedih kan...bila tika baca entry sorg blogger nie..see..? burung pon ada perasaan sayang..
manusia apatah lagi kan..tapi manusia tak pernah nak menghargai kasih sayang yang dorg dapat..
sedih kan kalau dah cmtu..:'(
So..hargailah orang yang sayangkan kita ok..family...kengkawan..semua nieh orangorang penting dalam hidup kita kn..so..appreciate people who loves you ok !
kasih sayang boleh hilang tanpa kita sedar~~

p/s : terimakasih coz buat saya hepi~~



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

hatiku..

MY FAMILY IS MY FIRST PRIORITY....
MY FRIENDS IS MY SECOND PRIORITY....
MY...IS MY THIRD PRIORITY...
I LOVE YOU SO MUCH!!
THANKS ALLAH...^_^